The Company Low Cost High-Value NAU! and the collaboration with the league for the environment

Elena Querci -

Abstract


 Companies that choose to adopt Low Cost/High Value strategies produce goods or services with characteristics which are important for customers like design, environmental safeguards and easy access, for more natural, ecological environmental products. Nau! manufactures and sells prescription eyeglasses, sunglasses and contact lenses, high levels of design, choice of low impact frames using re-cycled materials, closely attuned to the trends and habits of their customers . This company has chosen Legambiente as a partner; the association, which works to protect the environment. Legambiente has an original and innovative approach to the issue of economy and employment. Their aim is to promote and enhance the large variety of production activities (local typical products, cultural heritage, technical innovation and urban and land maintenance) that are able to improve the quality of environment and give more competitiveness to Italy. Nau! presented on the market Relight-Up is a collection of leaders in sustainable and renewable materials such as corn, soybean, algae and organic cotton, nonpetroleum-based and are created without chemical treatments, while protecting the environment. The project Relight-Up door the signature of Relight Group, key player in the European market for renewable energy. Part of the proceeds raised will be donated to the no-profit company to fund projects that safeguard our environment.

Le aziende che scelgono di adottare strategie Low Cost/High Value producono beni o servizi con caratteristiche che sono importanti per i clienti come design, salvaguardia ambientale e facile accesso, con prodotti più naturali, ecologici ambientali. L’impresa Nau! produce e commercializza occhiali da vista, occhiali da sole e lenti a contatto, con elevati livelli di design, scelta di montature di basso impatto con materiali riciclati, strettamente in sintonia con le tendenze e le abitudini dei loro clienti . Questa società ha scelto Legambiente come un partner; l'associazione, che lavora per proteggere l'ambiente. Legambiente ha un approccio originale e innovativo verso il tema dell'economia e dell'occupazione. Il suo scopo è di promuovere e valorizzare la grande varietà di attività di produzione (prodotti tipici locali, beni culturali, innovazione tecnica e urbana e manutenzione del territorio) che sono in grado di migliorare la qualità dell'ambiente e dare più competitività in Italia. Nau! ha presentato sul mercato Relight-Up è una collezione di capi in materiali sostenibili e rinnovabili come il mais, soia, alghe e cotone biologico, non basati su petrolio e vengono creati senza trattamenti chimici, proteggendo l'ambiente. Il progetto Relight-Up door, porta la firma del gruppo Relight, key player nel mercato europeo per le energie rinnovabili. Parte del ricavato generato sarà devoluto alla no-profit company per finanziare progetti volti a salvaguardare il nostro ambiente.


Keywords


low cost high value strategies, low impact, Legambiente, league for the environment, business model

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DOI: http://dx.doi.org/10.6092/2038-5498/6.4.217-224

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Registered by the Cancelleria del Tribunale di Pavia N. 685/2007 R.S.P. – electronic ISSN 2038-5498

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